Mark Lorrentop

Bestuurslid

Mark is vader van drie kinderen en heeft 6 kleinkinderen. Hij staat ten dienste van de wijk. Als actief bestuurs- en raadslid van N-VA Mortsel kaart hij heel wat problemen aan. Voor hem is de wijk niet zomaar een hoekje aan de rand van de stad. De wijk heeft immers heel wat potentieel. Als oprichter en vervangend coördinator van de BIN-werking Savelkoul houdt hij letterlijk de vinger aan de pols. ‘Luisteren en initiatief nemen’ is zijn devies en dat voel je.

Voor de wijk nam hij het initiatief om Hoplr uit te rollen. Hoplr verlegt de focus van het individu naar de lokale gemeenschap. Via Hoplr krijg je eenvoudig toegang tot het sociaal kapitaal in jouw buurt zoals materiaal, kennis, tijd, vrijwilligers en infrastructuur. Mark wil de kracht van het collectief benutten om te anticiperen op de maatschappelijke uitdagingen van morgen zoals vergrijzing, buurtzorg, inclusie en burgerparticipatie. “Alleen zo evolueren we naar een meer zorgzame en duurzame samenleving,” zegt Mark.

Wijkwerking ligt hem nauw aan het hart. Dat doe je door activiteiten te organiseren: de garageverkoop, een Halloweentocht, de kerstsfeer in de straat. Orde, zuiverheid en veiligheid wil hij verbeteren.

Heb je ideeën en suggesties? Stuur hem zeker een berichtje.