Voetbalvelden en kleedkamers Sportlandschap klaar tegen 2018

Op 13 oktober 2016, over deze onderwerpen: Sportlandschap

De accommodatie voor de drie Mortselse voetbalclubs op het Sportlandschap aan de Krijgsbaan zal helemaal afgewerkt zijn tegen de start van het seizoen 2018-2019. Voor andere sporttakken is het nog even wachten, laat sportschepen Lieve Voets (N-VA) weten.

Momenteel liggen er twee kunstgrasvelden. “Begin 2017 starten de werken om twee natuurlijke voetbalvelden aan te leggen. Op hetzelfde moment start ook de aanleg van de parking voor ongeveer 128 wagens. Er wordt ook een weg naar de parking aangelegd, want die komt nu helemaal achteraan tegen de spoorlijn te liggen. Dit komt omdat we nog een aantal gronden moeten verwerven van Infrabel en de NMBS”, geeft schepen Lieve Voets aan.

Ook de bouw van de kleedkamers met kantine is bezig. “Als alles klaar is tegen september 2018 kan na Mortsel Oude God en Cantincrode ook VK Helderhoek naar het Sportlandschap komen. De huurkosten voor de huidige velden van de club aan de luchthaven lopen hoog op.”

Honkbal

De stad wil ook andere sporten naar het nieuwe Sportlandschap trekken, maar dat zal nog even duren. “Na het voetbal moet het honkbal volgen. Maar dan moeten we eerst nog grond verwerven en dat gebeurt niet meer tijdens deze legislatuur”, vervolgt de schepen.

Indoorklimmers kunnen momenteel niet veel hoop koesteren. “Het idee van de klimfederatie om naar onze site te komen, zit op dit moment op een dood spoor. We kregen geen financiële waarborg van de federatie.”

Bron: Het Laatste Nieuws/Antwerpen Zuid, 13 Okt. 2016, Pagina 20