Tram 7 moet behouden blijven

Op 14 februari 2020, over deze onderwerpen: Mobiliteit

In het ontwerpplan "Basisbereikbaarheid" van De Lijn wordt voorgesteld om de eindhalte Tramlijn 7 te verleggen naar Wilrijk. Een onaanvaardbaar voorstel voor de Stad Mortsel. De stad heeft ook al formeel gereageerd.

Vorige week werd het ontwerpplan Basisbereikbaarheid van De Lijn voorgesteld aan het college van Mortsel. Een van de elementen van dat plan is om de halte van Tram 7 te verleggen naar Wilrijk. Ter compensatie zou de frequentie en capaciteit van Tram 15 worden opgetrokken. Het schepencollege heeft daar onmiddellijk en formeel tegen geageerd.

Mobiliteitsschepen Steve D'Hulster (Spa) is duidelijk: "Wij zullen ons met alle middelen tegen dit plan verzetten. Tram 7 hoort bij Mortsel. Na alle inspanningen die we als stad de afgelopen jaren hebben gedaan voor het openbaar vervoer is dit voorstel een kaakslag, we zullen ons zeker niet zomaar bij neerleggen bij een verschraling van ons aanbod. Tram 7 zorgt niet alleen voor een verbinding met het Eilandje, maar heeft ook een emotionele waarde."

De stad stuurde al een officiële reactie naar De Lijn en de Vervoerregio en zal de komende weken contact nemen met verschillende instanties om Tram 7 in Mortsel te houden. Je kan deze als bijlage bij dit bericht lezen.