“Uitbetalingen zwembad komen niet in gedrang”

Op 28 oktober 2016, over deze onderwerpen: Zwembad

Ondanks nieuwe juridische perikelen rond de toekenning van Vlaams geld loopt de bouw van het nieuwe intergemeentelijk zwembad in Mortsel geen gevaar. Dat zei schepen van Sport Lieve Voets (N-VA) tijdens de jongste raadszitting.

Groen-raadslid Walter Duré informeerde naar een stand van zaken. “Want we worden niet regelmatig geïnformeerd, terwijl dat wel gezegd was. En tegen januari 2019 moet het nieuwe zwembad wel openen. We kregen te horen dat er een aanvraag is om de impulssubsidie te vernietigen. Kunnen we dat wel alleen betalen?”

Schepen Voets toonde begrip voor de bezorgdheid en probeerde een en ander te verduidelijken. “Het eerste verzet rond de subsidie betrof een juridisch-technische aangelegenheid. Ondertussen kwam er een nieuwe verzetsbrief bij de Raad van State om de beslissing ongedaan te maken. Maar dat heeft geen schorsende werking. Er is ons bevestigd dat de lopende uitbetalingen niet in het gedrang komen. We hebben dus geen alternatief nodig en rekenen op Vlaams minister van Sport Philippe Muyters (N-VA). Want wij hebben dat geld niet.

Vandaag ligt de site van het voormalige zwembad Den Bessem op de Liersesteenweg, waar ook het nieuwe zwembad moet komen, er triest en verlaten bij. Vandalen sloegen al tal van ramen stuk. Hoog tijd dus dat er actie wordt ondernomen. “In principe is het project gegund aan de Groep Cordeel. Momenteel loopt geheel volgens procedure de fase dat er nog bezwaar kan aangetekend worden. Volgt er niets qua verzet, dan maken we de gunning eind deze maand finaal. We zitten op schema. Bedoeling is dat we tegen half december 2018 de infrastructuur in gebruik kunnen nemen”, aldus schepen Voets.

Bron: Gazet van Antwerpen/Metropool Zuid, Vr. 28 Okt. 2016, Pagina 18