Boen mee met de burgemeester

Op 9 maart 2017, over deze onderwerpen: Milieu

Burgemeester Erik Broeckx (N-VA) roept alle inwoners op om hun steentje bij te dragen aan de actie ‘Mortsel ruimt op’. 21 maart geeft hij samen met de handelaars van de winkelas het startschot van de grote schoonmaak.

De lente nadert en dan begint het ook in Mortsel te kriebelen. Tijd voor een grondige schoonmaak, zo denken ze daar. En dus volgt een nieuwe editie van ‘Mortsel ruimt op’. Omdat de adviesraad lokale economie en Unizo partners zijn in het kuisinitiatief steken de winkeliers als eerste de handen uit de mouwen. Dinsdag 21 maart, met het ingaan van de lente, zijn zij met de steun van de burgemeester en het schepencollege voor één dag poetsdienst van wacht in de Mechelsesteenweg, Statielei, Edegemsestraat en Antwerpsestraat.

Daarbij geven zij natuurlijk het goede voorbeeld naar de rest van Mortsel toe. Het is de bedoeling dat tot 29 maart zowat iedereen borstel en vuilblik erbij neemt en aan de slag gaat. Zo zullen jeugdverenigingen op zwerfvuil jagen op hun speelplekken. In Klein Zwitserland gaan de natuurvrienden aan de slag met knijpers. Buurtboeners kunnen hun eigen wijken aanpakken. Leerlingen van scholen schrobben de speelplaats. Sportclubs duiken de bermen in langs de sportterreinen. Wie zich inschrijft krijgt - toepasselijk - een unieke borstel als beloning.

Inschrijven kan via samenleving [at] mortsel.be!

Bron: Gazet van Antwerpen/Metropool Zuid - 09 Mar. 2017, Pagina 16