Verdeling uitvoerende mandaten bekend

Op 26 november 2012

NAAST BURGEMEESTER ERIK BROECKX ZIJN NU OOK DE SCHEPENEN VOOR MORTSEL BEKEND

5 mandaten voor N-VA, 2 voor sp.a en 1 voor CD&V

De drie partijen die samen de toekomstige meerderheid in Mortsel gaan vormen, hebben hun uitvoerende mandatarissen aangeduid. De nieuwe bewindsploeg tekent voor een opmerkelijke samenstelling met 5 vrouwen en 3 mannen. Meer vrouwen dan mannen in het schepencollege: dat is alvast een primeur in de Mortselse politieke geschiedenis.

Erik Broeckx (N-VA) wordt de nieuwe burgemeester. Hij krijgt vier N-VA-partijgenoten naast zich.
Koen Dehaen neemt financiën, patrimonium en evenementen voor zijn rekening.
Goedele Vermeiren wordt verantwoordelijk voor jeugd, onderwijs en erfgoedontwikkeling (o.m. Fort 4).
Lieve Voets krijgt cultuur- en sportwerking, vrijwilligerswerk en gezinsbeleid.
Goele Custers heeft personeel, tewerkstelling en inburgering in haar portefeuille.

De sp.a vult twee schepenmandaten in.

Steve D’Hulster gaat over ruimtelijke ordening, openbaar groen, duurzame ontwikkeling en wijkwerking.
Gitta Vanpeborgh heeft welzijn, gelijke kansenbeleid, kinderopvang en wonen als belangrijkste bevoegdheden.

De nieuwe OCMW-voorzitter wordt Chris de Ridder (CD&V). Zij zal dit mandaat combineren met het ouderenbeleid.

Burgemeester Erik Broeckx zal o.a. ook mobiliteit, openbare werken en lokale economie ter harte nemen.

“N-VA, sp.a en CD&V willen van bij de start ook duidelijk maken dat ze niet alleen gaan voor de noodzakelijke grote projecten maar ook de kleine zorgen van de Mortselaar ernstig nemen. Ze tekenen voor een ‘nabije’ overheid. Daarom zal elke schepen ook een coördinatie-opdracht voor één specifiek stadsdeel toevertrouwd krijgen” meldt toekomstig burgemeester Erik Broeckx nog.

De besprekingen over de invulling van het volledige bestuursakkoord lopen intussen geheel volgens plan en evolueren volgens alle betrokkenen in een zeer opbouwende sfeer. De afronding is voorzien tegen midden december.