N-VA alleen naar de kiezer

Op 27 november 2011

De N-VA-afdeling van Mortsel blaast het kartel op met CD&V. Dat maakte de partij afgelopen weekend bekend.

"N-VA presenteert zich voor de komende gemeenteraadsverkiezingen ook in Mortsel met een eigen lijst aan de kiezer. Dat heeft het lokale partijbestuur eensgezind besloten", luidt het in de officiële persmededeling. " N-VA telt in de huidige meerderheid drie zetels: twee schepenen, Erik Broeckx en Koen Dehaen, en raadslid Goedele Vermeiren die tevens Vlaams Parlementslid is. "In 2006 waren we nog een kartel met CD&V. Maar beide partners vormden in gezamenlijk overleg evenwel onmiddellijk twee afzonderlijke fracties. De samenwerking met CD&V functioneerde op die manier de afgelopen jaren goed. De optie om zelfstandig aan de gemeenteraadsverkiezingen deel te nemen is vooral een positieve keuze."

Qua 'no nonsense'-partijprogramma - rechtvaardig en rechtlijnig wordt onderstreept - streeft N-VA voornamelijk een toekomstgericht en "samen-leefbaar" Mortsel na in voor vele steden en gemeenten financieel moeilijke tijden. Wie op welk plek op de kieslijst staat, geeft de partij nog niet mee. Al is het natuuurlijk een publiek geheim dat schepen Erik Broeckx de te kloppen kandidaat-burgemeester wordt. N-VA Mortsel houdt het op: "De twee uittredende schepenen en ons gemeenteraadslid zullen een prominente rol hebben op de lijst."